Polecane #1

Cześć :)
Dziś przychodzę z garścią interesujących linków i sporą dawką muzyki, czyli wszystkim tym, co odkryłam w ostatnim czasie (w przypadku tego wpisu będzie to określenie dość szerokie). Mówiąc krótko - to, co godne polecenia. Nie przedłużając...






 Ad.M.a

Pod koniec zeszłego roku w różnych miejscach zaczęły pojawiać się zdjęcia różnych osób związanych z rapem trzymających kartkę z napisem "A. wraca późno" (przykład od Rovera). Różne części internetu zachodziły w głowę o co może chodzić, krążyły różne, czasem dość dziwne hipotezy. Cel został osiągnięty - wywołano zamieszanie. Tajemniczy napis okazał się być tytułem drugiego albumu pochodzącej z Chełma Ad.M.y. 

Mimo że zazwyczaj staram się być na bieżąco z tym, co dzieje się na żeńskiej części polskiej rap sceny, tak ten album udało mi się przesłuchać dłuższy czas po premierze. Muszę przyznać, że niektórych panów szumnie nazywających siebie "raperami" po prostu zjada.










Baza skradzionych rowerów


Przyszła wiosna i okazało się, że mój obecny rower jest w stanie gorszym niż zły. Zaczęłam rozglądać się za czymś nowym, tym razem firmowym. Brałam pod uwagę - ze względu na cenę - przede wszystkim sprzęt używany. W końcu trafiła się oferta-marzenie: tanio, odpowiadająca mi firma i model, nawet rozmiar ramy taki jak trzeba. Na miejscu na pytanie o dowód zakupu usłyszeliśmy "nie mam, z Anglii sprowadzany". Był to moment, w którym po raz pierwszy zapaliła się lampka ostrzegawcza. Później doszły do tego wymieniane koła i przecięta linka od tylnej przerzutki. 

Jaki jest jeden z najpopularniejszych sposobów na kradzież roweru przypiętego do stojaka za przednie koło? 

Odkręcenie koła.


Później sprzedawca sam się podkopał, wyciągając z garażu kolejny rower - bez przedniego koła i z wyciętymi szprychami z tyłu... Panu podziękowaliśmy, a ja chyba jednak poczekam jeszcze trochę i zdecyduję się na nowy rower, ze sklepu.

Jak sprawdzić, czy rower, który chcemy kupić, nie jest kradziony? 
Poza dowodem sprzedaży można sprawdzić numer seryjny ramy, który zazwyczaj znajduje się przy korbie. W internecie znajduje się kilka baz, w których właściciele rejestrują swoje rowery:









Skąd biorą się zdjęcia pro-life?

fot. Lennart Nilsson


Chyba każdy - bez względu na opinię na temat życia poczętego i tym podobnych spraw - spotkał się z różnymi materiałami tworzonymi przez jego obrońców. Przyznam, że nigdy nie zastanawiałam się, jak możliwe jest ich zrobienie. 

Któregoś dnia natknęłam się na artykuł, który to wyjaśnia


Ciekawi mnie, czy obrońcy życia poczętego wiedzą, co tak naprawdę przedstawiają zdjęcia, które ochoczo wykorzystują - przez niewiedzę strzelają sobie w stopę.







Wywiad z O.S.T.R. w MaleMen



Po wydaniu "Podróży zwanej życiem" O.S.T.R. odwołał z powodów zdrowotnych kilka koncertów i zniknął. Wywiad w kwietniowo-majowym numerze MaleMen (do wyhaczenia w empikach, w internecie pewnie też) wyjaśnia, co działo się z nim przez ten czas. Raper opowiada o chorobie, bólu, walce o to, aby wrócić na scenę. Bardzo poruszający, szczery i dający motywującego kopniaka w tyłek. 

Więcej zdradzać nie będę, przeczytajcie sami.


Komentarze

Popularne posty